reklama

O odpustení

Len ťažko hľadať slová cez zarosené riasy, pretože svet, ktorý som tak miloval, ktorý žiaril tými najkrajšími farbami, zrazu zahalila hustá nepreniknuteľná hmla, ktorá bráni aj tým najsilnejším lúčom preniknúť na povrch, akoby svet, v ktorom som býval, na ktorý som sa díval, svet plný ruží, ktorý tak milujeme, prestal byť krásny. Po nociach nespím,  strach obklopuje moju dušu, srdce plače od bolesti, krváca a po kvapkách sa z tela vytráca život.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Stratiť niečo, čo človek miluje, kam sa môže ukryť, ak to najviac potrebuje, kde pociťuje bezpečie a lásku, nemožno nazvať inak než prázdnotou. Pretože ak som niekedy miloval, ak to bola láska, na ktorej mi záležalo, až neskoro si človek uvedomí, o čo všetko prišiel. Viem, čoho som sa dopustil, spomienky a výčitky ma ustavične naháňajú, snažím sa utiecť, no nestačím s dychom, myšlienky sa kopia, strácajú zmysel, už niet cesty späť, chvíľami blúznim, inokedy len premýšľam, pri jedinej myšlienke opúšťa ma spánok. Nepoddávam sa, no stále zakopávam a padám, niet človeka, ktorý by ma zdvihol a chvíľu podržal, aby som sa naučil kráčať, už nie som dieťa, no chôdza nebola nikdy tak ťažká...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomedzi všetkých tých myšlienok sa snažím zachytiť aspoň jedinú, no v okamihu mi to pripadá priam nemožné. Už nevidím ako predtým, nevnímam tú krásu, ktorá sa tak náhle rozplynula, akoby ma niekto prebudil zo sna, na ktorý si teraz nemôžem spomenúť. Vzniká pocit beznádeje, na oblohu sa vzniesli tmavé mračná, nebo začalo prenikavo plakať, oči sa až po okraj naplnili kvapkami studeného dažďa, ktoré prenikajú do hĺbky srdca, kde precitol chlad a strašná temnota. Celé vnútro obklopuje strach a bolesť, ktorá sa zarezáva čoraz hlbšie a hlbšie, nedá mi ani na chvíľu odpočinúť, ani na malý moment nevytrhne svoje ostré tesáky, práve naopak, ešte viac zovrie svoje krvavé objatie. Trpká príchuť premárnenej šance spôsobuje ľútosť meniacu sa na pocit viny, bremeno, ktorého záťaž nemožno slovami opísať. Ako sa len vymaniť z tejto nočnej mory, ako nad ňou zvíťaziť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rany sú hlboké, tá vina je obrovská, tlačí ma k zemi a bráni mi vstať. Túžba po odpustení nebola nikdy silnejšia, pretože odpustenie je často hlavným, ak nie jediným únikom z bolestnej situácie, prosba o pomoc nebola nikdy tak potrebná ako v tejto chvíli, pretože sám sa neubránim. Človek, ktorý ľúbi, a predsa raní, ten, kto miluje, a predsa sklame, ten, ktorý Ťa má rád, môže tak hlboko raniť? Mal som raz možnosť pocítiť príchuť tej zákernej bolesti, ktorú mi spôsobil milovaný človek, no tentokrát ja stojím na opačnej strane. Odpusť utrpenie, ktoré som Ti spôsobil, odpusť sklamanie, ktoré znášaš, odpusť bolesť, nechaj mi ju vytrhnúť z Tvojho tela, nech vrátim pokoj Tvojej duši. Dovoľ mi objať Tvoje srdce, nech sa môžem pokúsiť zaceliť jeho rany.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo si človek uvedomí, o čo prišiel až v momente, keď to stratí ? Vieš, vo chvíľach, ako je táto, keď mi je ťažko, cítim sa sám a tak opustený, pociťujem prázdnotu vo vnútri a moja duša akoby narazila na obrovskú stenu, vtedy si spomeniem na ľudí, ktorí ovplyvnili môj pohľad na svet, ukázali mi ho aj z druhej strany, dokázali ma vzchopiť a postaviť aj vtedy, keď to najviac zabolelo, keď sa mi podlamovali kolená, dodávali mi odvahu, aby som pokračoval a neotáčal sa, i keď je cesta tŕnistá a plná prekážok ako teraz.

Šancu dvakrát sa narodiť a žiť odznova nedostávame každý deň. To, čo sa teraz odohráva v mojom vnútri nemožno nazvať smútkom, nepociťujem nenávisť, je to sklamanie a či bolesť, alebo ľútosť? Ľútosť nad tým, čo človek stratí, ak sa nerozhodne správne? Ďalšia prebdená noc za mnou, plná úvah a myšlienok, no najmä otázok, z ktorých väčšina začína slovíčkom prečo? Noc strávená myšlienkami na Teba, akoby mi vytrhli srdce, ktoré sa stratilo a teraz nemôže nájsť cestu späť. Nemôžem spať, no neprestávam snívať. Nádej ma neopúšťa, pretože túžbu po nepoznanom nemožno potlačiť, zakorenila sa a ani to najdlhšie sucho ju neuhasí. Čoraz viac myslím na lásku, odkiaľ vlastne prichádza, kde pramení? Vzniká v očiach tých, ktorých milujeme, cítiť ju v našich slovách, pretože tie najčastejšie odrážajú stav nášho srdca. Jediné, po čom som najviac túžil, bolo stretnúť niekoho, kto mi pomôže zbaviť sa pocitu, pred ktorým utekám celý život. No vlastnou neuváženosťou a dopúšťaním sa chýb, často tých istých, si sami vytvárame prekážky, na ktorých si vylámeme zuby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neprešiel ani deň, aby som na Teba nemyslel, nemôžem zabudnúť, ako si mi pomohla, roztvorila náruč a ukryla pod svoje krídla. Dodávala si mi silu a pocit istoty, pri Tebe som sa cítil bezpečne, s ľahkosťou som usínal, nepociťoval samotu ... Tvoja láska ma poháňala vpred, nedovolila mi zastaviť , bola tak dôležitá, aby som mohol dýchať. Do srdca mi prúdil život, pociťoval som šťastie, radosť, láskavé pohladenie... Tvoj dotyk vo mne vyvolával zimomriavky, chcel som, aby niektoré okamihy nikdy neskončili, mojím najväčším želaním bolo, aby naša láska trvala večne, nevyhasla ani v tých najhorších chvíľach... Prial som si lásku na celý život, v Tvojich očiach som videl budúcnosť, miloval Tvoju prítomnosť, no teraz mi neostalo nič len spomienky... ako by som mohol zabudnúť. Si bytosť, ku ktorej ma priviedol sám anjel, ktorý mi dovolil pocítiť, ako chutí láska, nechal ma užívať si každý okamih s Tebou... len mi zabudol povedať, že váž si, čo som Ti ponúkol, neprestávaj myslieť na lásku, obetuj pre ňu všetko, ak ju nechceš stratiť...

Ján Socha

Ján Socha

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Filmový maniak s výplodom fantázie, tvorca nepríjemne zložitých myšlienok hľadajúci inšpiráciu či múzu v prekonaní zamknutej brány súčasnosti prosiac o znovuotvorenie zraku na svet, ktorý vedel kedysi hýriť tými najrozmanitejšími odtieňmi farieb, z ktorých ostali len tmavé tiene a slová strácajúce sa niekde na pozadí minulosti... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu